Veelgestelde vragen
Veel vragen zijn ons al eens gesteld.
Deze hebben we met de antwoorden op een rij gezet.
-
Jazeker, in de meeste gevallen is dat mogelijk, uiteraard binnen de reguliere werktijden op doordeweekse dagen tussen 8.00 uur en 17.00 uur. Wij stemmen graag samen met u af wat uw wensen en onze mogelijkheden zijn om voor u goede ondersteuning te bieden.
-
Nee, AtHomeFirst werkt niet met wachtlijsten. We zorgen ervoor dat u zo snel mogelijk huishoudelijke hulp of ondersteuning krijgt, wanneer u die nodig heeft. Wel is het handig om, zodra u via uw gemeente de huishoudelijke hulp heeft aangevraagd en uw voorkeur voor AtHomeFirst heeft aangegeven, even contact met ons op te nemen. Dan weten wij dat uw aanvraag bij de gemeente in behandeling is en kunnen we snel handelen wanneer uw indicatie is vastgesteld.
-
Nee, AtHomeFirst levert geen verpleging of verzorging. Hulp en ondersteuning bij de persoonlijke verzorging vraagt u aan via de wijkverpleegkundige van de organisatie die u wenst.
-
Het aanvragen van huishoudelijke hulp en ondersteuning doet u niet rechtstreeks bij AtHomeFirst, maar via de gemeente waar uw vader of moeder woont. Op onze pagina Locaties ziet u waar AtHomeFirst op dit moment actief is en hoe u in deze gemeenten huishoudelijke hulp en ondersteuning aanvraagt.
-
Op dit moment kunt u alleen van de huishoudelijke hulp van AtHomeFirst gebruik maken wanneer u in Apeldoorn, Emmen, Groningen, Meppel, Hoogeveen, Coevorden, Borger Odoorn of Ten Boer woont. Zodra er een nieuwe gemeente bij komt, leest u dat op deze site.
-
De medewerkers van AtHomeFirst ondersteunen u in het huishouden en niet in tuinactiviteiten en/of bankzaken. Daarom vragen wij aan u om geen vertrouwelijke gegevens, zoals uw pincode, aan de medewerker te verstrekken. Als u hier vragen over heeft dan kunt u contact zoeken met de vestiging van AtHomeFirst om andere mogelijkheden hiervoor te bespreken. De werkzaamheden worden op een verantwoorde manier met goede werkmaterialen uitgevoerd. Wij vragen u om onze medewerkers te ondersteunen met deugdelijke werkmaterialen zodat de werkzaamheden op een gezonde manier kunnen worden uitgevoerd. Denk hierbij aan de lengte van stofzuigerstang en -slang, de lengte van een dweilstok zodat onze medewerkers niet op de knieën hoeven zitten om de werkzaamheden voor u uit te voeren.
-
Bij AtHomeFirst selecteren we onze medewerkers met de grootst mogelijke zorg. Tijdens de selectieprocedure letten we goed op de sociale vaardigheden van onze medewerkers. Bovendien volgen alle medewerkers die in dienst komen bij AtHomeFirst een e-learning, waarin ze leren over de kwaliteit van schoonmaken en over de gewenste werkhouding tijdens de werkzaamheden. Daarnaast vragen we u, na de eerste periode dat uw huishoudelijke hulp bij u heeft gewerkt, naar uw mening. Ook houden we ieder jaar een tevredenheidsmeting. Zo houden we de vinger aan de pols.
-
Het aanvragen van huishoudelijke hulp en ondersteuning doet u niet rechtstreeks bij AtHomeFirst, maar via de gemeente waar uw vader of moeder woont. Op onze pagina werkgebieden ziet u waar AtHomeFirst op dit moment actief is en hoe u in deze gemeenten huishoudelijke hulp en ondersteuning aanvraagt.
-
Op dit moment kunt u alleen van de huishoudelijke hulp van AtHomeFirst gebruik maken wanneer u in Emmen, Groningen, Meppel of Ten Boer woont. Zodra er een nieuwe gemeente bij komt, leest u dat op deze site.
-
Bij AtHomeFirst selecteren we onze medewerkers met de grootst mogelijke zorg. Tijdens de selectieprocedure letten we goed op de sociale vaardigheden van onze medewerkers. Bovendien volgen alle medewerkers die in dienst komen bij AtHomeFirst een e-learning, waarin ze leren over de kwaliteit van schoonmaken en over de gewenste werkhouding tijdens de werkzaamheden. Daarnaast vragen we u, na de eerste periode dat uw huishoudelijke hulp bij u heeft gewerkt, naar uw mening. Ook houden we ieder jaar een tevredenheidsmeting. Zo houden we de vinger aan de pols.
-
U betaalt een vast abonnementsbedrag per maand voor dienstverlening die u via een WMO-indicatie krijgt. Meer informatie hierover kunt u krijgen bij de gemeente.
-
De medewerkers van AtHomeFirst ondersteunen u in het huishouden en niet in tuinactiviteiten en/of bankzaken. Daarom vragen wij aan u om geen vertrouwelijke gegevens, zoals uw pincode, aan de medewerker te verstrekken. Als u hier vragen over heeft dan kunt u contact zoeken met de vestiging van AtHomeFirst om andere mogelijkheden hiervoor te bespreken. De werkzaamheden worden op een verantwoorde manier met goede werkmaterialen uitgevoerd. Wij vragen u om onze medewerkers te ondersteunen met deugdelijke werkmaterialen zodat de werkzaamheden op een gezonde manier kunnen worden uitgevoerd. Denk hierbij aan de lengte van stofzuigerstang en -slang, de lengte van een dweilstok zodat onze medewerkers niet op de knieën hoeven zitten om de werkzaamheden voor u uit te voeren.