Thuisbegeleider | 24 – 32 uur | Emmen

Ter uitbreiding van ons team in Emmen zijn wij op zoek naar een enthousiaste thuisbegeleider! In deze afwisselende functie werk jij samen met de cliënt om  hem of haar zo zelfredzaam mogelijk te krijgen. Afhankelijk van de hulpvraag bied je de thuiswonende cliënt de ondersteuning en begeleiding die nodig is. Je stimuleert, activeert en motiveert en daar word je blij van, want daardoor kan de cliënt weer zo zelfstandig mogelijk verder. Lijkt dit je wat? Lees dan snel verder om hier meer te weten over te komen!

  • Emmen
  • Thuisbegeleider
  • 24 - 32 uur per week

Werken bij AtHomeFirst

AtHomeFirst is naast een thuiszorgorganisatie tevens hoofdaanbieder Wet Maatschappelijke Ondersteuning in een aantal wijken van Groningen en Emmen. Dit betekent dat AtHomeFirst regie voert over alle klanten met een begeleidings- en/of dagbestedingsindicatie vanuit de WMO. Dit doen wij samen met vele diverse onderaannemers. Een gedeelte van de zorg die wij niet onder kunnen brengen bij onderaannemers voeren wij zelf uit. Dit maakt een baan als Thuisbegeleider bij AtHomeFirst uitdagend maar ook afwisselend!


Wat ga je doen?
Als Thuisbegeleider ondersteun je klanten om weer zo zelfredzaam mogelijk te zijn in het dagelijks leven. Dit houdt in dat je werkt met een zeer diverse doelgroep van verschillende leeftijden. Cliënten kunnen hulp ontvangen van AtHomeFirst vanaf 18 jaar en ouder. Voor elke klant stel je zelf een ondersteuningsplan op en bespreek je de benodigde aantal uren inzet om dit te behalen. Je voert de ondersteuning uit zoals besproken met de klant en het toegangsteam, hierin vinden wij het belangrijk dat de zelfredzaamheid en regie van de klant voorop staat. Je ondersteunt alleen daar waar het echt nodig is zonder dingen over te nemen van een klant. Je motiveert klanten om gebruik te maken van voorzieningen in de wijk waar zij wonen. Soms loopt de ondersteuning niet altijd zoals je had gepland, je bent dan in staat om snel te schakelen en in te spelen op de situatie. Hierin is het erg belangrijk dat je goed weet samen te werken met andere partijen (Toegangsteam, GGZ of andere ketenpartners). Je bent niet bang om het voortouw te nemen om een nieuw plan uit te stippelen als de ondersteuning anders moet worden ingericht.

Je bent vrijwel de gehele werkdag zelfstandig op pad. Je kunt zelf flexibel, in goed overleg met je cliënten en collega’s, je rooster bepalen. Je rapporteert je klantcontacten in het digitale klantdossier. Wanneer nodig initieer je zorg overleggen of sluit je aan bij geplande zorg overleggen. Eens in de zes weken is er een intervisiebijeenkomst met andere thuisbegeleiders. Hier kun je advies vragen over casussen of zorgen delen met collega’s. Je komt te werken in een enthousiast, positief en klein team die nog volop in ontwikkeling is. Humor en oprechte aandacht voor elkaar is iets wat we in het team erg belangrijk vinden.

 

Wie zoeken wij?

Omgaan met steeds veranderende situaties, weerbarstig gedrag en verschillende uiteenlopende doelen zie jij als een uitdaging, je vindt het leuk om met diverse doelgroepen te werken. Door de rol als hoofdaanbieder heb je de unieke mogelijkheid om je caseload zoveel mogelijk zelf samen te stellen. Affiniteit met verschillende doelgroepen, leeftijden en beperkingen is daarom zeker een voordeel. Je kunt binnen de kaders goed omdenken en waar nodig buiten de lijntjes kleuren. Daarnaast stel je zelfredzaamheid van cliënten bovenaan je prioriteitenlijst. Je bent flexibel, proactief en innovatief in je denken en doen. Zelfstandig werken kun je goed, maar je zoekt voldoende afstemming daar waar nodig.

 

Wat breng je mee?

  • Minimaal afgeronde MBO 4/HBO opleiding passend bij de functie (denk aan specifieke doelgroepen, persoonlijke begeleider, maatschappelijk werk of pedagogisch medewerker);
  • Kennis van psychiatrische ziektebeelden en psychosociale problematiek en ervaring in het adequaat omgaan met deze problematiek;
  • Ervaring in ambulante hulpverlenging is een vereiste evenals affiniteit met uiteenlopende doelgroepen;
  • Kennis van de sociale kaart, zoals voorliggende voorzieningen, andere organisaties en andere financieringsstromen buiten de WMO;
  • In staat om te coördineren maar waar het kan te delegeren naar andere (voorliggende) partijen;
  • Je beheerst de Nederlandse taal voldoende om adequate verslaglegging te kunnen doen en te communiceren met externe partijen;
  • Je bent in bezit van een geldig rijbewijs B en hebt de beschikking over een auto;
  • Een gezonde dosis humor en een positieve instelling.

 

Wat krijg je hier voor terug?

  • Een marktconform salaris binnen de CAO – VVT FWG 40. Inschaling op basis van opleiding en ervaring;
  • Een tijdelijk dienstverband voor de duur van een jaar met kans op verlening;
  • Een unieke baan als Thuisbegeleider bij een hoofdaanbieder wmo met voldoende mogelijkheid jezelf te ontwikkelen;
  • Een leuk, enthousiast team met voldoende terugvalmogelijkheden wanneer je behoefte hebt om zaken te bespreken;
  • Veel mogelijkheden voor eigen inbreng en het bijdragen aan en bedenken van projecten en andere initiatieven.

 

Kom je bij ons werken?

Herken jij jezelf in bovenstaande? Dan ben jij hopelijk de aanvulling die wij zoeken voor ons team! Upload jouw motivatiebrief en CV, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Wil je vooraf meer weten over de functie-inhoud? Neem dan contact op met Marloes Bakker – Teamleider begeleiding via 088-3210155, mailen mag ook; bakker@athomefirst.nl

Solliciteren

Ben jij die enthousiaste dame of heer die interesse heeft in deze vacature? Solliciteer dan direct!