Cliëntregisseur gezocht in Súdwest-Fryslân!

Voor onze vestiging in Sneek zijn wij op zoek naar een gedreven collega:
Cliëntregisseur voor 24-32 uur per week.

Werken bij AtHomeFirst
AtHomeFirst is een jonge, dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is. AtHomeFirst is naast aanbieder schoonmaakondersteuning ook hoofdaanbieder Wmo in verschillende wijken in Emmen, Groningen en per 2022 ook in Súdwest-Fryslân. Dit houdt in dat wij als hoofdaanbieder regie voeren over alle cliënten met een indicatie begeleiding of dagbesteding vanuit de WMO en hiervoor een duidelijke transformatie opdracht hebben. Dit doen wij samen met ongeveer 75 onderaannemers en andere samenwerkingspartners in het sociaal domein.

  • Cliëntregisseur
  • 24 - 32

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een collega die enthousiast wordt van het coördineren van ondersteuning/zorg, samenwerken met andere organisaties, coachen van begeleiders en het bedenken en opzetten van projecten die ondersteunend zijn in de transformatie.

Wat ga je doen?

  • Je voert regie in casussen door gesprekken met cliënten en begeleiders. Samen met hen stel je indicaties en ondersteuningsplannen op. Je adviseert in lastige situaties, neemt regie wanneer nodig.
  • Je bent aanspreekpunt voor 75 onderaannemers en het gebiedsteam, je bent verantwoordelijk voor een goede onderlinge samenwerking, kwaliteit en afstemming. Hierbij voer je regelmatig overleg met onderaannemers door middel van evaluatiegesprekken of casusbesprekingen.
  • Je coacht begeleiders van onderaannemers in de transformatiegedachten en durft met een andere bril naar casussen te kijken.
  • Je denkt mee in transformatiedoelstellingen en projecten en bent betrokken bij de uitvoering hiervan.
  • Je hebt afstemmingsoverleg met verschillende ketenpartners en organisaties zoals de gemeente, politie, toegangsteams, welzijnswerk en voorliggende voorzieningen.
  • Je beheert samen met je collega’s een caseload van ongeveer 550 cliënten en signaleert pro-actief kansen en bijzonderheden. Natuurlijk ben je ook in staat om overzicht te houden door middel van een goede administratie.
  • Naast de casuïstiek kijk je op een overstijgend niveau naar de ontwikkelingen en analyseer je welke trends en signalen van belang zijn om eventuele transformatiemogelijkheden toe te passen.
  • Je bent vraagbak voor collega’s, organisaties of ketenpartners voor begeleiding en dagbesteding en de bijbehorende processen.

Wie zoeken wij?
Iemand die geen moeite heeft met het coördineren van veel verschillende taken en situaties. Je hebt affiniteit met zeer uiteenlopende doelgroepen die ondersteuning ontvangen vanuit de WMO. Iemand die kan denken en werken vanuit de Wmo visie (eigen kracht, zelfredzaamheid, benutten van het netwerk, kennis van collectieve voorzieningen). Een inhoudelijk goede gesprekspartner die niet bang is om soms onconventionele beslissingen te nemen.

Je bent in staat om met een ‘andere bril’ naar begeleidingssituaties te kijken en deze samen met onze samenwerkingspartners opnieuw te beoordelen. Denk bijvoorbeeld aan kansen tot afschalen en opschalen of het samenwerken met specialistische partijen.
Daarnaast heb je ook oog voor de zakelijke kant van samenwerken en doelen behalen.

Eisen:

  • Een afgeronde HBO opleiding in bijvoorbeeld de richting van management in de zorg, sociaal juridische dienstverlening, social work of verpleegkunde.
  • Kennis van psychiatrische ziektebeelden en psychosociale problematiek en ervaring in het adequaat omgaan met deze problematiek;
  • Kennis van de sociale kaart, zoals voorliggende voorzieningen, andere organisaties en andere financieringsstromen buiten de WMO;
  • Kennis en ervaring in het werken met organisaties met verschillende en soms tegengestelde belangen.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in zowel woord als schrift.
  • Je bent in bezit van een geldig rijbewijs B en hebt de beschikking over een auto.
  • Goede computervaardigheid met name op het gebied van Word, Excel en Outlook.
  • Ervaring met Nedap-ONS is een pré.

Wat krijg je hier voor terug?
Een marktconform salaris binnen de CAO – VVT FWG 50. Inschaling op basis van opleiding en ervaring;

  • Een unieke baan bij een hoofdaanbieder WMO met voldoende ontwikkelmogelijkheden.
  • Een leuk, enthousiast team dat elkaar ondersteunt en de mogelijkheid geeft om even te sparren of zaken te bespreken waar je tegenaan loopt.
  • Veel mogelijkheden voor eigen inbreng en het bijdragen aan en bedenken van projecten en andere initiatieven.

Kom je bij ons werken?
Herken jij jezelf in bovenstaande? Dan ben jij hopelijk de aanvulling die wij zoeken voor ons team! Upload jouw motivatiebrief en CV, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op. Wil je vooraf meer weten over de functie-inhoud? Neem dan contact op met Marloes Bakker – Operationeel manager via bakker@athomefirst.nl of 06-10055599.

Omdat we het belangrijk vinden dat je een goed beeld krijgt van de functie en ons team, maakt een meeloopdag onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

Solliciteren

Ben jij die enthousiaste dame of heer die interesse heeft in deze vacature? Solliciteer dan direct!